پایگاه ساوالان خبر (savalankhabar.ir) :

به گزارش ساوالان خبر; محمد اصلانیان که سابقه حضور در دوره سوم شورای شهر اردبیل را به مدت شش سال دارد، در شورای چهارم با فراز و نشیب‌های مختلف همواره ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اردبیل را عهده‌دار بوده و از اعضای همیشگی شورای ترافیک استان و شهرستان محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر اردبیل معتقد است، دوره سوم به نسبت دوره چهارم شورای شهر از کارآمدی و خروجی مناسب‌تری برخوردار بوده به طوریکه در دوره سوم شورای شهر اردبیل هفت پل روگذر اجرایی شده و برای احداث دو پل زیرگذر نیز در عالی‌قاپوی اردبیل و مسیر بازار تصمیماتی گرفته شده تا گره ترافیکی این مناطق برطرف شود اما میراث فرهنگی مانع اجرای این پروژه‌ها شده است.

وی به پیگیری‌های خود برای راه‌اندازی محل آزمون صدور گواهینامه پایه یک و همچنین احداث ساختمان راهنمایی و رانندگی در خیابان دانش اردبیل و همچنین مرکز تعویض پلاک در اردبیل اشاره کرد و افزود: در دوران مسؤولیت با پیگیری‌های مختلف سعی کردیم تا برای رفاه و آسایش شهروندان تمام امکانات و فضای مناسب برای رانندگی ایمن هموطنان و تجهیز نهادهای وابسته را فراهم کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل معتقد است برخی‌ها با استیضاح شهردار اردبیل دنبال تسویه حساب بودند تا نگذارند کار آغاز شده توسط شهردار به نتیجه برسد. محمد اصلانیان به عنوان یک چهره مردمی، شناخته‌ شده و توانمند در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری پاسخگوی سؤالات خبرنگار ما بود تا به سؤالات مطرح شده پاسخی صریح و شفاف بدهد.

* برای حل مشکل ترافیک در اردبیل چه پیشنهادی دارید؟

بنده معتقدم ما اگر پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی را و همچنین طرح‌های مطالعه شده را اجرایی کنیم، به راحتی می‌توانیم برای سال‌های آینده گره ترافیکی را بگشاییم.

اردبیل به پارکینگ طبقاتی، احداث پارک سوار آن هم در چندین محل بلااستفاده نظیر گاراژ شیشه نیازمندیم تا با احداث پارک سوار در چهار نقطه شهر تردد عمومی مردم را تسهیل کنیم.

ما باید در اردبیل به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی باشیم چرا که با تراکم حضور خودروهای سواری، ترافیک سنگین حکمفرما شده و بسیاری از مسیرهای ترددی مردم بسته می‌شود.
در کنار این امر باید زیرگذر بازار و عالی‌قاپو نیز اجرایی شود تا بخشی از این گره ترافیکی با همکاری و مساعدت میراث فرهنگی رفع شود.

البته در کنار این کار اصلاح معابر و تقاطع‌ها نیز بسیار ضروری به نظر می‌رسد که می‌تواند فرآیند سخت و دشوار ترافیکی را گره‌گشایی کند.

* با راه‌اندازی پیاده شهر و منوریل موافق هستید؟

هر دو از پیشنهادات خوبی است که شرایط عبور و مرور مردم را تسهیل می‌کند ما در هسته مرکزی شهر می‌توانیم تردد خودروهای شخصی را محدود و در برخی از مسیرهای تاریخی و ارزشمند شهر پروژه پیاده شهر را اجرایی کنیم تا گردشگران از این فضا بیشتر و بهتر استفاده کنند.در باب منوریل نیز باید بگویم که در سال‌های اخیر یک سرمایه‌گذار و مشارکت‌کننده ترک قصد عقد قرارداد برای احداث منوریل را داشت به طوریکه ما به راحتی می‌توانیم با اجرایی کردن منوریل در خطوط ویژه هسته مرکزی شهر اردبیل بهتر و بیشتر از مترو و B.R.T گره‌های ترافیکی را برطرف کنیم.

* ضعف شورای چهارم را در چه می‌دانید؟

در این دور که تعداد اعضا زیاد شد، تصمیم‌گیری‌ها و اجماع کار بسیار سخت شده بود و در کنار آن افراد به صورت تخصصی در حوزه‌های خود ورود پیدا نکردند به طوریکه بنده را بعد از 30 سال خدمت و سال‌ها تبحر و تخصص در حوزه حمل و نقل، ترافیک و راهنمایی و رانندگی کنار گذاشته و به تخصص‌ها بها ندادند به طوریکه چهار نفر از اعضای شورای شهر را به دلیل مخالفت با استیضاح شهردار از کمیسیون‌ها حذف کردند.

* آیا استیضاح شهردار را در مقطع کاری صحیح می‌دانستید؟

نه بنده مخالف استیضاح و از حامیان شهردار بودم و تغییر او را در فصل کاری به صلاح نمی‌دانستم چرا که در این مقطع زمان کار از دست می‌رفت و از طرفی دلیل این کار نیز مشخص نبود.
متأسفانه به نظر می‌رسد برخی‌ها به دنبال تسویه حساب با شهردار بودند و بیشتر از روی حب و بغض شخصی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کردند.

* به شورای چهارم چه نمره‌ای می‌دهید؟

در کل نمره 15 می‌دهم و ضعفی که در این دوره کاملاً مشهود بود عدم هماهنگی اعضای شورا و عدم احترام به تخصص‌ها بود ولی از طرفی این شورا نقطه قوتی نیز داشت و آن احداث برخی پروژه‌ها نظیر پل قدس، داروپخش، تحول در شورابیل و... است که اگر به نتیجه برسد، ماندگار است.

* حرکت خوب شهرداری اردبیل را در چه حوزه‌ای بیشتر قلمداد می‌کنید؟

بنده معتقدم شهردار اردبیل در مبلمان شهری موفق بوده و در کنار آن در پیگیری و به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و اجرای تحول در شورابیل نیز کارنامه قابل قبولی دارد.

* در پیگیری خواسته‌های مردم چه رویه‌ای را داشتید؟

بنده به تنهایی قادر به پاسخ دادن به همه مطالبات مردم نیستم ولی خوشحالم که هر روز در شورا بوده و در همه جلسات و کمیسیون‌ها حضور به موقع داشته و سعی در پیگیری امور مردم از طریق شهرداری مناطق دارم.البته تنها برای محله و منطقه سکونتی خود سعی نکردم از شهرداران مناطق مطالبه‌ای داشته باشم اما آرزو دارم بنای شیخ کلخوران که متعلق به این نقطه از شهر هستم، بیشتر و بهتر از این با همکاری شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و سایر نهادها جلوه گردشگری مطلوبی پیدا کند.

* آیا در استخدام فرزندانتان به شهرداری نیز حرکتی انجام داده‌اید؟

دارای دو پسر و دو دختر هستم فرزندان من علاقه‌ای به کارهای اداری ندارند و بنده بعد از 30 سال حضور در راهنمایی و رانندگی و 10 سال حضور در شورای شهر هیچ یک از فرزندان و نزدیکانم را وارد مجموعه شهرداری نکردم و فرزندان من علاقه و رغبتی به کارهای کارمندی ندارند و قطعاً بیشتر از آن که به فکر خود و خانواده‌ام باشم، بیشتر به فکر مردم بودم. اگر در شورا کم صحبت می‌کنم به دلیل آن است که علاقه‌ای به مباحث تکراری ندارم اما در حوزه تخصصی خودم اگر مسائلی مطرح شود، قطعاً آنها را با جدیت دنبال می‌کنم.

تهیه و تنظیم: شهرام جباری

انتهای پیام/

نویسنده : شهرام جباری