پایگاه ساوالان خبر (savalankhabar.ir) :

راه‌ آهن 12 ساله اردبیل که هنوز به نیمه راه نرسیده، همچنان در ریل خواب زنگ می‌خورد و وعده‌های سر خرمن مسؤولان کشوری، استانی و نمایندگان کم تحرک استان در مجلس هیچ نتیجه‌ای را به همراه نداشته است.

 در حالی برای چندمین بار با دعوت از مدیران کشوری و نمایندگان مجلس بازدید از مراحل مختلف راه آهن اردبیل – میانه انجام شد که گویی این پروژه در دولت چهار ساله تدبیر و امید هیچ حرکت رو به جلویی نداشته و تلی از خاک و کارهای نیمه‌تمام در مسیر اجرای این پروژه را با فراز و نشیب‌های مسیر و صعب‌العبور بودن آن مشاهده می‌شود که گاه آدم احساس می‌کند تکمیل این پروژه ده‌ها سال زمان می‌خواهد تا نوادگان ما آن را به نظاره بنشینند.

نمایندگان استان اردبیل بعد از گذشت یک سال از عملکرد ضعیف خود همچنان وعده تکمیل این پروژه را در مدت نمایندگی خود سر می‌دهند در حالی که هیچ علائم مثبتی برای تحقق این امر وجود ندارد.

بدری و فیضی از نمایندگان اردبیل که به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمرانی مجلس از پروژه راه آهن اردبیل بازدید می‌کردند، با ناامیدی از تزریق نشدن اعتبارات از سوی دولت این بار نیز توپ بی‌کفایتی را به میدان نوبخت معاون رئیس جمهور بردند و به صراحت اعلام کردند که نوبخت اگر به جای راه آهن رشت – آستارا اعتباری را به راه آهن اردبیل – میانه تزریق می‌کرد این پروژه ظرف سه سال آینده تکمیل می‌شد در حالی که پیمانکاران پروژه به صراحت اعلام کردند که پیشرفت واقعی راه آهن اردبیل – میانه کمتر از 40 درصد است و تنها مشکل این پروژه عدم تخصیص اعتبار و نقدینگی و در کنار آن وجود معارضات تأسیسات و ملکی است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها با این خشکسالی اعتبارات این شرایط تسهیل نمی‌شود.

نمایندگان مجلس در استان اردبیل که سعی می‌کنند برای خود کارنامه تبلیغاتی برای انتخابات پیش روی مجلس را درست کنند، با ژست‌های عجیب از تلاش خود برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه سخن به میان آوردند در حالی که اگر اصل این پیگیری‌ها را مورد توجه قرار دهیم به خوبی در می‌یابیم که حتی این نمایندگان قادر نبودند تا وعده پرداخت 58 میلیارد تومان نوبخت در سال گذشته به راه آهن اردبیل را تخصیص صد درصد بگیرند چه برسد به اینکه بخواهند 91 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی را به 200 میلیارد تومان افزایش دهند که این کار محال امر است!

راه آهن اردبیل – میانه که همچنان در ریل خواب و غفلت به سر می‌برد به رغم پیش‌بینی مسؤولان در صورت تزریق اعتبارات چهار سال آینده می‌تواند افتتاح شود اما به یقین تا 10 سال آینده نیز این پروژه با این وضعیت منابع اعتباری تکمیل‌شدنی نیست و باید اردبیلی‌ها همچنان در حسرت شنیدن سوت قطار باشند.  

انتهای پیام/