شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ساعت : ۱۰:۲۰
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ :: ۱۴:۱۶

در مقابل کار نکرده و حرف زور، زود از کوره در می‌روم!

مردی هستم ۴۰ ساله. ۲۱ سال است ازدواج کردم. سه فرزند دارم. خانمی دارم که بی‌نهایت دوستش دارم اما در مقابل کار نکرده و حرف زور، خیلی زود از کوره در می‌روم. چه کنم؟

در مقابل کار نکرده و حرف زور، زود از کوره در می‌روم!

مردی هستم ۴۰ ساله. ۲۱ سال است ازدواج کردم. سه فرزند دارم. خانمی دارم که بی‌نهایت دوستش دارم اما در مقابل کار نکرده و حرف زور، خیلی زود از کوره در می‌روم. چه کنم؟

مردی هستم ۴۰ ساله. ۲۱ سال است ازدواج کردم. سه فرزند دارم. خانمی دارم که بی‌نهایت دوستش دارم اما در مقابل کار نکرده و حرف زور، خیلی زود از کوره در می‌روم. چه کنم؟

مخاطب محترم، این خیلی خوب است که به همسرتان علاقه دارید و به دنبال حل مشکل‌تان هستید. با این حال، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

از هر حرفی، برداشت حرف زور می‌کنید؟

اول این‌که ۲۱ سال زندگی مشترک، فرصت بسیار کافی و مناسبی برای شما و همسرتان بوده تا شناخت لازم را از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی یکدیگر به دست آورید.

به طور قطع، شما هم در این مدت شناختی نسبتاً کافی درخصوص ویژگی‌های شخصیتی همسرتان کسب کرده‌اید یعنی در موقعیت‌های مختلف باید بتوانید تشخیص دهید کدام حرف همسرتان به جا و منطقی و کدام حرفش، حرف زور و غیرمنطقی است. البته اگر شما در برابر شنیدن هر حرفی، برداشت حرف زور می‌کنید و به هم می‌ریزید، لازم است که حتما به کمک یک مشاور به حل مسائل درون روانیِ خود بپردازید تا هر چه سریع‌تر از این حالت رهایی یابید.

در چه موقعیت‌هایی عصبانی می‌شوید؟

دوم آن‌که وقتی در مقابل کار نکرده و حرف زور عصبی می‌شوید، لازم است روی حالات خود کمی تامل و بررسی کنید که در این موقعیت‌ها، درون خود چه حسی را تجربه می‌کنید یا حتی چه افکاری به ذهن‌تان خطور می‌کند؟ حتی می‌توانید به عنوان یک تمرین، این‌گونه عمل کنید: موقعیت‌هایی که شما را عصبانی می‌کند و همزمان احساس و افکاری را که به سراغ‌تان می‌آید، طی چند روز یادداشت و برای جمع بندی، با دانستن این موارد و کمک یک مشاور این مسئله را حل کنید. زمانی که شما، ریشه این مشکل را بشناسید، می‌توانید با همسرتان هم در این باره صحبت کنید تا با شما برای ترک این عادت نامناسب، همکاری کند.

اصول کنترل خشم را یاد بگیرید

هر زمان احساس کردید در آستانه بروز خشم تان هستید، شرایط و جای خودتان را عوض کنید. به طور مثال، اگر نشسته اید، بایستید و برای چند دقیقه کوتاه از اتاق بیرون بروید. در ضمن، نوشیدن یک لیوان آب یا چند نفس عمیق هم می‌تواند به شما در چنین لحظاتی کمک کند.

اشتراک این خبر :
برچسب ها :

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است