انتشار : سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

پیشرفت عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل طبق برنامه

فرزاد قلندری گفت: کارگاه‌های روسازی و ریل‌گذاری و احداث ایستگاه اصلی حتی در ایام تعطیل با رعایت مسائل و نکات بهداشتی فعال بودند.

راه آهن

فرزاد قلندری اظهارداشت: علاوه بر اعتباراتی که از محل فاینانس توسط بانک ملی و بودجه سالانه به این طرح اختصاص یافته ، در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان نیز جهت تامین کسری منابع مالی مورد نیاز این طرح اعتبارات لازم پیش‌بینی شد.

وی افزود: به صورت روزانه مسائل مربوط به پشتیبانی‌های اداری و فنی ای طرح رصد و توسط استاندار اردبیل و حوزه عمرانی پیگیری می‌شود.

قلندری گفت: کارگاه‌های روسازی و ریل‌گذاری و احداث ایستگاه اصلی حتی در ایام تعطیل با رعایت مسائل و نکات بهداشتی فعال بودند.

او بیان کرد: کارگاه‌های عملیات خاکی و تاسیساتی هم طبق تاکید استاندار و با تامین منابع مالی مورد نیاز برای تهیه مصالح و پرداختی پیمانکاران با آمادگی کامل از ۱۶ فروردین فعال شده و با شتاب حداکثری پروژه پیش خواهد رفت.

به گفته وی ، این طرح یکی از اساسی‌ترین طرح‌های زیرساختی استان است که در توسعه استان و کمک به رونق و جهش تولید موثر است.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر سال گذشته رییس‌جمهوری شتاب گرفته است.

در طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.
مسوولان ذیربط پیشرفت فیزیکی طرح راه‌آهن اردییل – میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا می‌باشد را قابل قبول ذکر کرده و می‌گویند که افتتاح آن تا پایان سال ۹۹ تقریبا قطعی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.