از هزینه های آشکار (مانند مواد اولیه و نیروی کار) گرفته تا پنهان مانند انبار، در هنگام محاسبه هزینه بسته بندی برای مشاغل خود، در نظر گرفتن همه عوامل مهم است. هزینه های سخت آن­هایی هستند که با قیمت مستقیمی با آن­ها در ارتباط هستند.

این ها مواردی است که شما در حین انجام یک پروژه بسته بندی از جیب خود پرداخت می کنید و در انتهای روز جدا سازی و جدول بندی آن­ها نسبتا آسان است. هزینه های سخت شامل، طراحی سازه ای، طراحی گرافیک، ساخت بسته بندی سفارشی، لوازم بسته بندی می شود.

با این وجود تعدادی از هزینه های مربوط به معرفی یا بهبود بسته بندی در یک فرآیند نیز وجود دارد. در برخی موارد این هزینه ها ممکن است بیشتر از سایر هزینه های تولید در کنار هم باشد و بنابراین برای تولید کننده مهم است که هزینه های مربوطه را بسنجد و دریابد که آیا سودهای احتمالی به دست آمده ارزشمند است. هزینه های اصلی مرتبط با معرفی بسته بندی به یک تجارت در مقیاس کوچک، تغییر در امکانات، تولید موجود و تکنیک های پردازش، خرید تجهیزات و هزینه های استهلاک، سرمایه در گردش اضافی، نیروی کار اضافی مورد نیازف هزینه های عملیاتی بالاتر است.

هزینه های ایجاد شده در این تغییرات شامل ایجاد فضای ذخیره سازی مواد بسته بندی، در برخی موارد برای مونتا، برای ذخیره سازی محصول بسته بندی شده قبل از توزیع و فضای کنترل کیفیت برای هر دو بسته بندی و محصول پر شده است. تجهیزات پردازش و بسته بندی جدید، قفسه های ذخیره سازی و ضد حشرات و جوندگان برای انبارها هزینه های اضافی است.هزینه فضای اضافی ممکن است شامل انتقال واحد پردازش به یک ساختمان باشد.

کارتن

طراحی سازه ای

بسته به محصول و برنامه خاص شما، تولید کننده بسته بندی یا نمایندگی خارجی که در زمینه طراحی بسته بندی تخصص دارد ممکن است طرح ساختاری بسته بندی را توسعه دهد. هزینه ایجاد طرح و تبدیل آن به پرونده آماده تولید متفاوت خواهد بود، ممکن است در خدمات ارائه شده توسط شریک طراحی انتخابی شما لحاظ شود یا نشود. قبل از شروع هرگونه پروژه بسته بندی، اگر پرونده موجود را به سازنده بسته بندی خود بیاورید، ممکن است هنوز لازم باشد که آن­ها تنظیماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که با ماشین آلات و عملکرد آن­ها کار می کند.

طراحی گرافیک

کاربرد گرافیک در بسته بندی بسته به پروژه بسیار متفاوت است. ممکن است شما یک نسخه ساده ۱ رنگ از آرم خود را در خارج از جعبه حمل بار استفاده کنید، یا ممکن است یک بسته بندی خرده فروشی کاملا سفارشی چشم نواز ایجاد کنید. برای طراحی های ساده، کافی است یک پرونده آرم در مشخصات رنگ و وضوح مناسب در اختیار سازنده بسته بندی خود قرار دهید. پروژه های بسته بندی پیچیده تر ممکن است به پشتیبانی یک طراح گرافیک حرفه ای یا آژانس طراحی نیاز داشته باشد. هر مسیری را که طی کنید، روند طراحی گرافیک شبیه به طراحی سازه است و باید از قبل یک نقل قول، جدول زمانی و اصطلاحات را بخواهید.

 ساخت بسته بندی سفارشی

هنگامی که طرح حرفه ای و خلاقانه جعبه و گرافیک شما نهایی و در قالب آماده تولید ترکیب می شود، آماده شروع ساخت سفارشی هستید. هزینه این فرآیند به مواد، اندازه، میزان اجرا، روش چاپ، هزینه ابزار، راه اندازی و نیروی کار بستگی دارد. نکته دیگر این است که آیا شما انتخاب می کنید پروژه خود را از خارج از کشور انجام دهید یا خیر. یکی از مولفه های اصلی موفقیت هر پروژه بسته بندی این است که سازنده خود را از همان ابتدا به تصویر بکشد. مشارکت با مشاور بسته بندی از اوایل مرحله طراحی محصول، در مراحل توسعه سازنده (طراحی ساختاری و گرافیکی) بینشی را ارائه می دهد. این بینش ممکن است در نهایت نتیجه بسته بندی، از جمله هزینه کل  را بهینه کند.

کارتن

لوازم بسته بندی

برخی یا تمام اجزای سازنده پروژه بسته بندی ممکن است اقلام موجودی یا ملزوماتی باشد که باید در هزینه تاثیرگذار باشد. این موارد می تواند شامل بسته بندی اولیه (مانند بطری ها، لوله ها و کیسه ها)، پر کردن فضای خالی (مانند بالش های هوا یا بسته بندی کاغذی)، نوار بسته بندی، برچسب ها و… باشد.

انداره جعبه سفارشی

معمولا می توان از لحاظ اقتصادی بسته بندی محصولات کوچکتر را انجام داد. محصولات کوچکتر به بسته کوچکتر نیاز دارند که می تواند روی ماشین چاپ کوچکتر چاپ شود و به کاغذ، پلاستیک، فویل کمتری نیاز دارد یا هر آن­چه که بسته بندی از آن ساخته شده است که هزینه کمتری برای شما دارد، اما محصولات بزرگ دقیقا برعکس هستند و بسته بندی آن­ها معمولا گران تر است. دومین عامل بزرگی که در هزینه تاثیر می گذارد کمیت است. بیشتر مشتریانی که تعداد کمی تولید می کنند، به دنبال بسته های نمونه اولیه هستند، بسته هایی را که باید در جلسات فروش ببرند. تنها در صورت اطلاع از اندازه جعبه و بسته بندی، کارخانه چاپ می تواند مساحت کاغذ بسته بندی، تعداد کاغذ را محاسبه کرده و مشخص کند که از مشخصات کاغذ و کدام دستگاه چاپ استفاده می کند.

مقدار سفارشی جعبه بسته بندی

تولیدکنندگان باید مقدار سفارشی مشتری را بدانند. هنگام خرید مواد اولیه، تولیدکنندگان قیمت های بازه ای نیز دارند. تولیدکنندگان باید قبل از نقل قول هزینه های خود را محاسبه کنند. همچنین یک کارخانه چاپ دارای حجم تیراژ جعبه و بسته بندی اولیه (۵۰۰ چاپ اولیه) است که شامل هزینه راه اندازی می شود. حجم کم برای مشتریان بسیار اقتصادی نیست.

مواد جعبه بسته بندی سفارشی

جنس مواد مصرفی در چاپ و بسته بندی بر قیمت بسیار تاثیر گذار است، مانند کاغذ راه راه، مقوا سفید، کاغذ تخته ای سفید، کاغذ کرافت، کاغذ تخته خاکستری، کاغذ مخصوص و… و چه نوع فناوری برای دستیابی به چه نوع اثری در بسته بندی استفاده می شود و فرآیند تولید آن برای هر فناوری اضافی یکبار افزایش می یابد. اگر نیازهای بسته بندی را به خوبی نمی دانید، می توانید یک محصول مرجع به کارخانه بسته بندی بدهید.

تدوین: شرکت چاپ و بسته بندی کیان مهر