انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۳۰

خوردنی های سرشار از امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ برای جلوگیری از ابتلا به آرتریت، بیماری قلبی و پوکی استخوان بسیار مفید است و شما تنها با مصرف یک قرص امگا۳ می توانید از تمام این مزایا بهره ببرید اما گزینه های غذایی هم وجود دارد که سرشار از این چربی‌های مفید است.

ماهی

مواد غذایی حاوی این نوع از اسیدهای چرب عبارت است از :

ماهی قزل آلا

این نوع ماهی سرشار از پروتئین، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب است و ۱۰۰ گرم از آن شامل ۲۲۶۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ است.

سویا

با مصرف نصف فنجان سویای آب پز می توانید ۳۰۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گیاهان برای گیاه خواران بسیار مفید هستند. سویای سبز سرشار از فیبر و پروتئین است و به عنوان یک میان وعده سالم می توان آن را مصرف کرد.

برنج قهوه ای

نصف فنجان از این برنج حاوی ۲۴۰ میلی گرم امگا ۳ است. ضمن این که مقادیر کافی فیبر و پروتئین را هم به بدن می رساند. برنج قهوه ای منبع غنی از منگنز، ویتامین ب، فسفر، پتاسیم و منیزیم محسوب می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ هم اکنون به عنوان منبعی برای همه مواد مغذی شناخته می ‌شود. یک عدد تخم مرغ حاوی ۱۳ ویتامین و ماده معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست. برخی از تخم مرغ‌ های ویژه غنی شده دو برابر معمول امگا ۳ دارند.

منبع newhealthadvisor

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.