انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۳:۲۴

خداحافظی با ریفلاکس معده

غذاهای حاوی کربوهیدرات مسئول التهاب روده، گاز، نفخ و دیگر مشکلات ناراحت کننده معده است.

معده

کربوهیدرات‌ها هضم سختی دارند، از این رو کاهش مصرف این غذاها به بهبود هضم، از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش و کاهش وزن کمک خواهد کرد. با این حال مصرف برخی مواد غذایی برای از بین بردن ریفلاکس معده، توصیه می‌شود. از جمله:

ماست

انواع ماست کم چرب یا بدون چربی منجر به کاهش فشار در اسنفکتر تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می شود.(منظور ماست پر چرب نیست )

خربزه

این گروه از میوه ها هم برای کاهش علایم سوزش سر دل مفیدند اما همانند موز ممکن است که در معدودی از افراد، برعکس عمل و علایم را تشدید کند.

سبزیجات تیره رنگ

سبزیجاتی مانند کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج خاصیت قلیایی دارند و در هضم غذا و کاهش اسید معده موثرند.

بلغور جو

این ماده غذایی، هم سیر کننده است و هم از بالا رفتن اسید معده در داخل مری، جلوگیری می کند.جو دوسر خاصیت اسیدی مواد غذایی را برطرف می کند.

زنجبیل

اگر در حد متعادل مصرف شود، یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای مبارزه با سوزش سر دل است. در طول تاریخ از زنجبیل به منظور از بین بردن التهاب و مشکلات گوارشی استفاده می شده است.

منبع prevention

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.