http://didshahr.ir/224781

12:36 :: 1400/03/08

جراحی ترمیمی بینی که عمل زیبایی بینی نامیده می شود، معمولا عملی است که در اغلب مواقع، شکل و تا اندازه ای سایز بینی را تغییر می دهد.

اگر بینی دارای برجستگی، انحراف و یا نوک پهنی باشد، یا نسبت به بقیه ی اعضای صورت به نظر خیلی بزرگ (یا حتی خیلی کوچک) باشد، جراحی ترمیمی بینی می تواند بهترین گزینه برای اصلاح آن باشد.

هزینه انجام جراحی بینی به ده ها عامل بستگی دارد که با تماس با مطب هر یک از پزشکان زیر و ارسال یک عکس از بینی قیمت حدودی به شما می دهند (بین ۶ تا ۲۴ میلیون تومان)

بعضی مواقع این عمل با سپتوپلاستی ترکیب می شود (و اغلب اشتباه گرفته می شود) – اصلاح انحراف تیغه میانی بینی، یک بیماری است که در آن مجاری بینی کج می باشد. عمل سپتوپلاستی برای بهبود تنفس انجام می شود، در حالی که عمل جراحی ترمیمی بینی عموما برای زیبایی انجام می شود. هر دو روش می توانند با یک بیهوشی و یک دوره بهبودی به طور همزمان انجام شوند.

احتمالا حداقل یک نفر را می شناسید که جراحی ترمیمی بینی داشته است. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا گزارش می دهد که جراحی ترمیمی بینی سومین جراحی زیبایی است که بیش از ۲۰۰۰۰۰ بیمار هر سال آن را انتخاب می کنند.

این که آیا این جراحی برای شما مناسب است یا نه، به چند عامل بستگی دارد، از جمله موارد آرایشی و دلیل مورد نظر شما برای تغییر دادن چهره، بودجه و میزان زمانی که می توانید برای بهبودی صرف کنید.

مزایا

  • جراحی بینی می تواند تعادل بیش تری در ویژگی های صورت ایجاد کند.
  • اگر سال هاست که زندگی را با وسواس در مورد شکل بینی خود گذرانده اید، انجام عمل جراحی می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند. افرادی که این عمل زیبایی را انجام داده اند، می گویند که بعد از عمل احساس راحتی بیش تری در پوست خود دارند.
  • تقریبا در همه موارد، جراحی زیبایی بینی یک جراحی سرپایی است، بنابراین همان روز به خانه برخواهید گشت.
  • دوران بهبودی خیلی دردناک نیست. در واقع یک احساس مثل خفگی و گرفتگی بینی بعد از عمل تا حدود یک ماه وجود دارد.
  • هنگامی که به طور همزمان یک مسئله ساختاری را اصلاح می کنید، جراحی بینی می تواند کمک کند تا راحت تر نفس بکشید.

معایب

  • این عمل نسبتا گران قیمت است و بیمه فقط در مواردی که به دلایل پزشکی مانند انسداد بینی نیاز به اصلاح داشته باشید، آن را تحت پوشش قرار می دهد.
  • حداقل ۱۴روز اول پس از عمل، تورم و کبودی در بینی خود مشاهده می کنید.
  • اگرچه این عمل، یک جراحی جزئی تلقی می شود، اما عوارض جانبی احتمالی ناشی از بی حسی عمومی مثل حالت تهوع، استفراغ و گلودرد وجود دارد.
  • چون در هفته اول بینی کاملا باندپیچی است، می تواند ناراحت کننده باشد و تنفس را مشکل کند.
  • دیدن نتایج نهایی ممکن است تا یک سال طول بکشد و ممکن است که با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد.
  • اگر بینی به درستی بهبود نیافته باشد و یا اولین جراحی به خوبی انجام نشده باشد، ممکن است به یک جراحی ترمیمی بینی دیگر احتیاج داشته باشید، به همین دلیل این یک روش پرهزینه و پیچیده است.

توصیه: ویژگی های صورت شما باید تا قبل از جراحی ترمیمی بینی به بلوغ خود رسیده باشند، نوجوانان جهت انجام این عمل زیبایی باید حداقل تا ۱۷سالگی صبر کنند.

اتفاقی که در حین جراحی زیبایی بینی رخ می دهد

عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است تحت بیهوشی عمومی انجام شود، به این معنی که در طی عمل جراحی بیهوش خواهید بود. در برخی موارد، جراح ممکن است به جای آن از بی حسی موضعی استفاده کند، به این معنی که بینی بی حس می شود. احساس گیجی و آرامش خواهید کرد اما از نظر فنی بیدار هستید.

اگر عملی را که جراحی زیبایی بینی نامیده می شود داشته باشید، پزشک جراح بینی (در حدود ۶ میلی متر طول) بین دو سوراخ بینی را برش می دهد.

جراحی زیبایی بینی یک روش جراحی بسیار رایج است که در آن پوست بینی مانند کاپوت اتومبیل برداشته می شود. اگر جراحی زیبایی بینی دارید، تمام برش ها در قسمت داخلی بینی انجام می شود، بنابراین در این عمل جای زخم خارجی وجود ندارد.

تغییر شکل بینی ممکن است شامل شکستن و از بین بردن استخوان و غضروف باشد. اگر برای بازسازی نوک بینی نیاز به اضافه کردن غضروف وجود داشته باشد، غالبا از قسمت دیواره بینی یعنی قسمت میانی آن غضروف گرفته می شود که این روش پیوند غضروف نامیده می شود. غضروف همچنین ممکن است از نواحی دیگر بدن مانند گوش گرفته شود.

رینوپلاستی 2

در بعضی موارد، از ماده مصنوعی مانند کاشت سیلیکون استفاده می شود. اما مطالعات نشان داده اند که ممکن است عوارض بیش تری توسط این مواد مصنوعی ایجاد شود ولی اصلا خطرناک نیست.

منبع

  • لینک کوتاه
  • https://savalankhabar.ir/224781

اشتراک این خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *